Proč tento Černý pátek nebudete moci ušetřit
Nejde jen o tučné slevy.
Falešné slevy
Byl proveden průzkum, ve kterém odborníci na trhu odhadli objem falešných slev na 50 % – jde o optimistický obrázek, který nezohledňuje řadu faktorů, jako je vystavení zboží již za nadsazenou cenu, zvýšení cen během výprodejů a další podvody s produktovými kartami. Ve skutečnosti je počet falešných slev ještě vyšší, takže o nějaké úspoře nemůže být řeč Pro ty nejnezkušenější prodejce existují návody a kurzy, které vám poradí, jak slevy na Black Friday získat. Prodejci najdou bod zvratu (cena, pod kterou je nerentabilní produkt prodávat) a počínaje od něj vytvoří přirážku, aby zůstali ve velkém plusu s jakoukoli „čerpanou“ slevou.
Prodejci se stále méně podílejí na prodeji
Navzdory takzvaným automatickým akcím, kdy jsou produkty na online platformách automaticky přidávány do akcí, prodejci stahují své produkty z účasti na akci, protože si nemohou dovolit 50-90% slevy. Konkrétně takové slevy přitahují kupující. V podmínkách inflace se prodejci snaží alespoň udržet ceny na současné úrovni. Někdy se prodejci dohodnou na účasti na propagačních akcích, aby prodali externí zboží (položky s nízkou poptávkou) před aktivací placeného skladování ve skladu.
Nízkomaržové a značkové zboží nelze standardně prodávat se slevou 50 % nebo nižší
Značkové nesezónní zboží, specializované vybavení, šperky a řada elektroniky jsou již s nízkou marží, to znamená, že se prodávají v normální době s minimální přirážkou.
Prodejci na ně tedy nemohou poskytovat 50procentní slevy. I slevy 5–10 % se počítají s ohledem na mnoho proměnných, takže na jejich nákupu neušetříte.
Sleva únava
Odborníci již letos zaznamenávají silný pokles poptávky po prodejním a reklamním zboží. Důvodem není ani tak inflace a vysoká klíčová sazba, jako spíše únava spotřebitelů ze slev. Když slevová období na určitých stránkách trvají po celý rok, kupující zažívá efekt slevové únavy.
Když za týden začne další výprodej, tak proč kupovat nějaký produkt, zvlášť ten, který teď není moc potřebný, když se za týden bude zase prodávat se slevou? To vede k zadržované poptávce a všeobecnému poklesu důvěry ve skutečné akcie.
Navíc Rusové již prokoukli slevy nařízené bezohlednými prodejci a začali k akcím přistupovat vyváženěji. Pokročilý kupující nyní sleduje ceny předem, porovnává nabídky na více stránkách a důvěřuje pouze těm prodejcům, kteří nabízejí skutečné a ne falešné slevy.