Foto: z otevřených zdrojů
Těmto lidem často trvá dlouho, než odpovídají na zprávy.
Rozpoznání nepravosti zpráv může být obtížné, ale existují určité známky, které mohou naznačovat nečestnost nebo postranní úmysly druhé osoby.
- Nesoulad a rozpory. Pokud člověk řekne jednu věc a pak si protiřečí, může to znamenat pokusy skrývat pravdu nebo manipulovat. Může se například zmínit o jedné události a později ji vyprávět jinak.
- Vyhýbejte se přímým odpovědím. Neupřímný člověk se často vyhýbá konkrétním otázkám tím, že dává vágní nebo vyhýbavé odpovědi. Například místo přímého „Ano“ nebo „Ne“ používá fráze jako „Možná“ nebo „Co si myslíte?“
- Přílišné kouzlo nebo lichotky. Pokud druhá osoba příliš lichotí nebo se snaží získat důvěru přílišným přátelským chováním, může to být známka manipulace nebo snahy odvést pozornost od něčeho důležitého.
- Přehnaná ochrana nebo agresivita. Když se člověk při kladení otázek stane agresivním nebo přehnaně defenzivním, může to být známkou toho, že něco skrývá nebo se cítí nejistě.
- Časté výmluvy. Pokud se člověk často omlouvá, i když ho z ničeho neobviňujete, může to naznačovat pocity viny nebo pokusy skrýt pravdu.
- Přesouvání pozornosti. Neupřímný partner se může pokusit posunout konverzaci z nepříjemného tématu na něco jiného. Například při otázce na plány se najednou začne ptát na vaši náladu.
- Změna stylu komunikace. Pokud člověk náhle změní tón, styl nebo frekvenci zpráv bez zjevného důvodu, může to být známka snahy skrýt své skutečné záměry nebo pocity.
- Přílišná pozornost k detailu nebo naopak. Neupřímný člověk může být v příběhu buď příliš podrobný, aby byl uvěřitelný, nebo používat obecné, vágní fráze, které se vyhýbají konkrétním.
- Zpoždění odpovědí. Dlouhé pauzy před odpovědí mohou naznačovat, že si dotyčný něco vymýšlí nebo se snaží vyhnout nepříjemné otázce.
- Nedostatek empatie. Pokud člověk ignoruje vaše emoce nebo obrátí konverzaci na sebe, může to znamenat, že má zájem spíše o manipulaci než o upřímnou komunikaci.